Yoga 210 min | post-descriere

Si probabil nu va vine sa credeti ce am facut in cele 210 min de yoga in care pentru multi timpul a zburat prea repede :)

Sumarizand doar din cele executate (ca planuite erau mai multe :P) am avut

Pranayama - impreuna cu kriyas:

- kapal bhati –  4 serii – terminate fiecare cu uddiyana bandha
- bastrika – 4 serii – terminate cu o runda de surya bhedi
- anulom vilom – 5 serii – in breathing patterns

Chanting: ati auzit 6 mantre impreuna doar AUM - 

Asanas - cel putin urmatoarele 74, daca imi mai amintesc va scriu:

Adho Mukha Svanasana
advasana
akarna dhanurasana
Ananda Balasana
ananda madirasana
ardha shalabhasana
ashtanga namaskar
ashwa shanchalasana
balasana
bhujangasana
chaturanga
dandasana
dharunasana
dolphin pose
Eka Pada Koundinyasana 1
Eka Pada Rajakapotasana
Ekapada Adho Mukha Svanasana
goolf chakra
goolf namam
hastautanasana
janu chakra
janu namam
janushirsasana
jhulana luharkanasana
kandrasana
kenuhi chakra
kenuhi namam
manibandha chakra
manibandha namam
Marichyasana
marjari asana
matsya kridasana
matsyasana
mushtika bandhana
naman pranamasana
namaskaranasana
naukasana
padahastasana
padanguli namam
padotthanasana
parsvottanasana
parvartasana
pashcimotanasana
pavrita trikonasana
planque
poorna titali asana
pranamasana
Rock the baby
samakonasana
Samasthitiḥ
saral dhanurasana
Sasangasana
shalabhasana
shava udarakarshanasana
shavasana
shukhasana
simhagarjanasana
simhasana
supta pawanmuktasana
table top
tadasana
tiryaka tadasana
trikonasana
Urdhva Dhanurasana
Urdhva Mukha Svanasana
ushtrasana
Uttita Parsvakonasana
vajrasana
Vashistasana
Viparitakarani
Virabhadrasana I
Virabhadrasana II
Vṛkṣasana
vyaghrasana

si o serie mai putin descrisa dar intr-o alta versiune ar fi aici:  

***

to be continued :)

O experienta deplina – Yoga 210 min

urmand anuntul facut din cadrul festivalului holistitc din ultimul weekend, in duminica zilei de 13 iulie, incepand cu orele 8:30 va invit la o clasa de yoga in care veti putea observa si practica mai multe tehnici traditionale din yoga in asanas, pranayama, chating.

Q: De ce o clasa Yoga de 210 min?
A: Yoga nu este un sport si nevoia de a observa, de a avea timpul necesar in a recunoaste, schimbarile, in a directiona atentia in noi – in trup, in ganduri, in respiratie – cere sa fie sustinuta de o libertate de timp, spatiu. Atfel, mai prezenti si mai dedicati, experienta va fi mult mai bogata iar tehnicile prezentate mai numeroase.

sesiunea se va desfasura in incita Club Moving Cluj, pentru cei care nu sunt membrii accesul se poate facilita prin inscrierea la evenimentul din grupul de pe meetup:  http://www.meetup.com/YogaCluj/events/192189482/

luni 30 iun, am observat ca pe facebook doar “friends of friends” puteau sa ma adauge in lista lor de prieteni, pentru cei care au incercat pe durata festivatului zenfest si nu au reusit, pana in ziua acestui eveniment 13 iulie, voi lasa schimbat pentru accesul public.

ZenFest is comming :)

Other then the official description about this festival, which one can found on www.zenfest.ro I wish to really highlight the following:

Please come with an open heart / mind but be ready to challenge any information, as we usually say also about yoga – don’t accept, don’t reject, chew on it .

Don’t accept because of some emotional connection or that it links / clicks on your mind with your experience, feelings or any other knowledge you hold. Don’t reject because is against your convictions, belief or any other perception.We are here to introduce you some of the very old or some of very new, it could be a way of living,  feeling, thinking, connection one to another or perceiving with the direction for the betterment of the Self – so I invite you to be curious to extend, to refresh the way you are.

I would also have a personal small moment there, re-introducing yoga from its traditional understanding, focusing mainly on the Yoga of Perceptions – The 5 steps in Yoga  - or how some of us might know it as bahiranga yoga and the next morning leading the ones present through an experience of Hatha Yoga Flow - a morning asana class adapted for the audience.

wish you great presence in the moment,
namaste ;)

azi am observat cat de viguros isi facea un baiat cruce la intalnirea unei biserici.. si s-a parut minunat.. daca o biserica/icoana poate sa aduca aminte atat de puternic de prezenta divinului si de subminarea ego-ului atunci foarte bine… dar oare aceasta sa fie doar o exceptie si noile loctiitoare, simboluri sa fie facute cu alte intentii si sa aiba atunci alte manifestari?

din nou, despre asanas..

cuvinte ce le-am zis de atatea ori… foarte repede asternute..

Conceptul de Ashtanga Yoga a lui Patanjali incepe cu Yamas iar cea fruntasa este Ahimsa - nonviolenta. Yoga nu este un sport, nu cere depasirea limitelor, cere ascultarea si cunoasterea corpului. Apoi urmeaza Satya – adevarul – in context, fi sincer cu tine, cu capacitatile tale, exploreazale, cunoasteti limitele insa nu le depasi – se vor modifica ele de la sine cand isi vor cunoaste si ele momentul.

Posturile din yoga, prin numele lor descriu cel mai des forma, dar asana nu inseamna executia unei posturi, ci sa faci ceva in postura asta e asana. Fiti prezenti, cautati ce se intampla, ce se schimba in corpul vostru cu o anumita postura, ce se schimba in respiratie, ce se intampla intre ganduri. Un profesor de yoga va fii mereu mult mai placut impresionat de un student care stie sa-si ofere un childpose / balasana / shishu asana cand are nevoie, sa-si linisteasca trupul, respiratia sau sa reduca oscilatile mintii.

Yoga are o istorie de peste 7000 de ani, ea vorbeste cu incredere despre efectele ei asupra corpului, fie benefice sau mai putin, insa nu tot ceea ce cunoastem azi ca si yoga este atat de documentat, testat, recunoscut printr-un proces de mai multe generatii – aviz aici si la super alternativele sau solutile noi medicale pe care le-am dori dar nu le cunoastem efectele. Exista stiluri de yoga moderne, respectiv ele nu au scris inca nici 100 de ani, inclusiv stilul lui Pattabhi Jois (ashtanga vinyasa yoga) sau a “fratiorului” lui  B.K.S. Iyengar care inca traieste la frumoasa varsta de 95 ani, sau Bikram. Pattabhi Jois a conceput initial acest stil, ashtanga, pentru o grupa de varsta intre 13 si 19 ani (apoi unele serii 30) – adresandu-se initial nu doar unui corp viguros ci mai ales unei minti greu de domesticit – “drifting mind”. Aproape in contrast, aflat si intr-o alta stare de sanatate, colegul lui de salteluta, Iyengar s-a focalizat pe cealalta extrema oarecum, in a restaura corpul si unei minti mult mai prezente. Amandoua stiluri de mai sus, desi initatorii au fost colegi si indrumati de acelasi guru sunt pe o scara a intensitatii fizice, destul de sus, apoi ca si grupuri adresate aparent ar fi complementare. Iar Bikram este un stil care nici nu se preda in India, fiind refuzat de comunitatea de acolo, considerat de ei vag sau doar contorsionism. Pe de alta parte un alt stil foarte nou Yin Yoga, considerat ca no pain yoga, se pare in a avea cel mai mare succes cu tratarea bolilor psihosomatice, fiind cel mai calm, linistit dpdv fizic, stil de asana.

Va rog nu acceptati deplin nimic din ceea ce va zic, doar rumegati si daca vreti documentati-va mai departe.

Capitolul Asanas din yoga, in forma lui traditionala (respectiv adunate din toate cartile specifice) contine putine posturi, care impartite in categorii sunt asa: 60% pentru pelvis / deschiderea soldurilor – pentru a facilita o postura stabila si confortabila (traducrea cuvantului asana) cu spatele drept (coloana erecta) si perpenticulara cu solul, 20% sunt apoi posturi de relaxare, 10% posturi de echilibru / balans si 10% altele. Respetiv, yoga – asanas –  nu este despre stat in cap, in maini, in scopion, in nataranjasana, chakrasana, etc., au si aceste posturi rolul lor, iar cine le practica stiu (sau ar trebui sa stie) mai mult decat forma, decat ce se percpe din exterior, stiu intrebuintarea, folosul, produsul acestora.

Pe de alta parte yoga este o expresie curajoasa – “fearless” – si daca va cautati un stil de yoga gasiti pe net postere de genu:

Which-Yoga-Style-is-Right-for-You

precum si alte poze care povestesc unde in timp a aparut vreun stil anume sau cat de intens e fizic / asanas.

 Iar ultima recomandare, mai ales daca sunteti la inceput de drum, cand urmati un curs de yoga sau o simpla clasa, asigurativa ca persoana este calificata, respectiv a urmat un curs intensiv (nu 7 sau 14 zile ci ca detine vreu certificat de minim 100 de ore), isi adapteaza mereu clasa dupa capacitatile celor prezenti, este atent la practica voastra – si nu ramane pe salteluta lui pe toada durata, tinand o clasa pentru practica si capacitatea persoanala.

mai mult despre yoga, inclusiv capitolul asana, in cadrul minutelor pe care le voi avea in 23.06.2014 @ 17:30 – Yoga Perceptilor – Bahiranga Yoga - Primii 5 pasi in yoga, in cadul festivalului ZenFest ce se va desfasura in Cluj in incinta Vechiului Casino din Parcul Central.

Invitation to Kriya Yoga (Neti) & Surya Namaskar

I’m going to hold a meetup on Kriya Yoga – Jala Neti, Monday 16 of June, early morning at 6:45 – followed by some pranayam moments and asanas with a highlight on the traditional surya namaskar.

The fruits of this meetup should be a base in any personal practice so especially if you don’t have one and you can attend, choose to start you week shinning.

Namaste! :)