Rutina de dimineata

Pe scurt – dintr-o practica de dimineata – urmand sa extind din termeni si detalii ulterior
05:30 trezirea
  • fratele meu are obiceiul de a-si freca usor palmele si acoperii ochii inainte de ai deschide
  • se pune la fierta apa pentru ceai (si dupa caz neti pot)
  • intre timp se consuma apa la temperatura camerei (probabil pastrata peste noapte in pot/vas de cupru)

te asezi pe salteluta in postura vajrasana (poate chiar practica in intregime seria vajrasana)

05:45 se poate consuma ceaiul – inainte sau dupa curatarea narilor prin neti pot
06:00 inainte de a incepe practica unor tehnici sau asana, ne vom focaliza pentru eliberarea circulatiei si energiei in corp.

Putem face asta de asemenea prin seria pawanmuktasana 1 sau printr-o simpla rotire observative a capului (in fata, spate, lateral, rotatie in ax si circumductiue – rotirea cu barbaia in piept – inspiratie umar drept, expiratie umar stang barbie in piept si intoarcere)

Apoi cateva extensii laterale ale coloanei, un mic forward si backward bend + twisturi in abele parti – toate din sezut.

06:15 Pranayama
  • Surya Bhedi: 5 inspiratii de pe nara dreapta – urmate de expiratii pe nara stanga – lungi si egale ca si durata
  • Kapal Bhati: 1-3 serii x 108 contractii
  • Bastrika: 1-3 serii x 40-60 respiratii
  • Anulom Vilom – alterate nostril breating – respiratie alteranativa pe nari – incepand cu nara stanga, in proportie de 1:2:2
06:45 Shavasana – 5min
07:00 Forward Bends
  • Janushirshasana (+variations)
  • Paschimottanasana
  • Plansa intoarsa (piept spre tavan) – upward plank pose
07:15 Kneeling – In genunchi
  • cat/cow x 5
  • tiger – varful unui picior intins spre tavan/cer si cu pana opusa priza pe talpa sau incheietura
  • rotatii de sold cu genunchiul flexat x 5 pentru fiecare parte si fiecare directie
07:30 Standing – in picioare
07:45 Balancing
07:50 Prone – pe bazin
  • locust / bow
07:55 Supine – pe spate
  • bridge
    • shoulderstand – lumanarea
  • plow – plugul
    • fish
08:00 Shavasana
  • Universal Spinal Twist
  • shavasana – 5min

enjoy – i’ll detail this later – iar pentru (ne)lamuriri va astept intrebarile mai jos..

 

 

Yoga – Pause/Play – Intrebari/Raspunsuri

Q: Cand o sa fie urmatoarea sedinta, clasa, intalnire de yoga (in Cluj)?

A: nu mai devreme de 29 Martie, insa doar cu doua zile inainte o sa va pot confirma mai clar data, ora, locul – ce va aparea bineinteles pe meetup.com/YogaCluj

Q: Ce o sa facem pana atunci?

A: O sa practicati in continuare :) .. as vrea ca din experienta pe care am avut-o pana acum impreuna sa va fi ramas cateva ganduri si detalii prin cap.. sa va asezati pe saltelute si sa lasati sa vina de la sine. Cel mai important e sa va oferiti timp si sa va asezati pe salteluta.

Q: Este o succesiune sau ordine importanta a posturilor sau tehnicilor de respiratie?

A: In principiu in practica personala ar trebui sa va lasati ghidati de gurul vostru intern, de intuitie. In primul rand sa ascultati, sa observati care ar fi postura pe care sigur nu vreti sa o faceti, care vi se pare neadecvata sau inconfortabila – si odata identificata sa pasiti usor spre ea sa o executati. Stiu ca unora nu le place in intregime Sun Salutations (Surya Namaskar) – dar oare nu este un ego in spate care ar trebui sa fie diluat cu o practica, determinare si disciplina?

Q: Ai zis de o rutina de dimineata – poti sa-mi scrii ce ar presupune?

A: voi sumariza intr-un articol urmator (cel tarziu maine pe drum) cateva lucruri care se pot practica dimineata.. depinde insa si de fiecare persoana cum isi poate adopta din tehnici.


 

In alta ordine de idei nu vreau sa va opriti din a practica yoga, reamintindu-va din nou ca este o practica personala, multe se vor schimba la de la nivelul corpului, la al mintii si energiei daca va exista suficienta disciplina si determinare pentru a continua.

De asemenea.. daca sunt intrebari.. o sa incerc sa va raspund cum gasesc disponibiltiate!

bizz.club – ExpansoViziune prin Yoga – BuzzWords

ExpansoViziune

expansoviziune yoga cluj bizz club
in cursul scurtei prezentari de azi pentru bizz.club am atins unele cuvinte prezentate mai jos si intelesul lor in yoga

Expansiune -> Scalabilitate
  • šExpansiune – incluziune
  • šGranularitatea – independenta modulara
Viziune -> Focalizare
  • šInovatie – atentie (neintrerupta)
  • šRedescoperire – creativitate
Eficienta
  • šFolosirea resurselor
  • šFolosirea ultimelor tehnologii
  • šMasurarea progresului
  • šOptimizarea costurilor

“Whatever kind of business you are into, ultimately, there is only one business that is human wellbeing.” Sadhguru

Yoga

yoga cluj

 

 

 

Inseamna uniune si si-ar putea reduce la urmatoarea descriere:

“yogash chitta vritti nirodhah”

Reducerea fluctuatilor mentale e yoga.

Fii CEO in corpul tau
  • šControl = minim 50.1% din actiunile corpului tau
  • šCorpul = microbiom – “super-organism”
    • š10 x mai multe celule microbiene decat celulele ce compun corpul uman
    • š150 x mai multe gene decat cele umane
Elibereaza-te de limitari
  • šObservati respiratia
  • šObservati tensiunile din corp
  • šObservati gandurile
Controleaza-ti Destinul

Cat din destin e in mainile tale?

  • šcontrol asupra corpului – 15-20%
  • šcontrol asupra mintii – 40-50%
  • šcontrol asupra energiilor vitale – 100%
Prin Yoga
  • šControl asupra gandurilor
    • Yama (control social) & Niyama (control personal)
  • šControl asupra corpului
    • Asana – postura confortabila si stabile
  • šControl asupra energiilor vitale
    • Pranayama – prin controlul reglementatorului reglemenetatorului – respiratia
  • šControl asupra simturilor – Pratyahara
  • šFocalizarea si intelegerea legilor universului – Dharana
  • šViziune – ascultarea universului – Dhyana
The “5 AM – Club”
Extend Life

Exploreaza adancimea si intregul potential al vietii!

Este sauna contra-indicata yoga?

Cum este pentru tine sauna in raport cu yoga? nu o sa ating suibecte legate de practica bikram sau hot-yoga ci doar despre tipurile mai populare de saune si posibile tangente cu practici, tehnici sau exercitii din yoga.

Sauna

nu este altceva decat un spatiu in care conditile atmosferice sunt usor schimbate, amintind in special de temperatura, umiditate (indirect si presiune) si alte componente legate de compozitia chimica a aerului (aroma-terapie – prin plante {fum}, ceaiuri, uleiuri esentiale – dar si saruri).

Contactul exterior realizandu-se in principiu la suprafata pielei

(organul de simt tactil), cu expunere insa si spre unghii, ochi (organul de simt vizual) – temperatura si alte elemente avand capacitatea de a fi absorbite treptat (dar diferite) de fiecare individ la nivelul tuturor tesuturilor si organelor.

Iar in interior prin intermediul cailor respiratorii interactiunea cu plamanii

(organul respirator) influentand sistemul circulator si nu in ultimul rand sistemul nervos central (care la randul lui, depinzand de individ si de moment influenta intr-o diferita masura, totul).

Sauna influenteaza holistic

Acum ca am inteles dimensiunile acestei expuneri merita sa analizam individual care este locul ei in practica noastra din yoga.

Beneficii – pe foarte scurt

Sauna uscata (dry sauna) / finladeza

Umiditate 10%, 85-90*C

  • relaxeaza muschii
  • intarirea sistemului imunitar – creste rezistenta organismului la infectii
  • imbunatateste functile sistemului respirator
  • usor exercitiu cardio – accelereaza circuitul sanguin
  • ajuta in artitre
  • detoxifiere
  • efecte asupra pielii
  • mentala – creste buna dispozitie – desi aici cred ca e la fel ca si focul – temperatura

stimulate de temperatura.. “glande secreta si o proteina bactericida (dermicidina), care actioneza ca un antibacterian si limiteaza dezvoltarea florei bacteriene cutanate, care pot da nastere infectiilor ale pielii, cum ar fi acneea.”

Sauna umeda (steam sauna) – baia turceasca

Umiditate 100%, maxim 40*C, banci de mozaic

  • la baza sta mai degraba o terapie prin sesiuni de 10 min baie de aburi si 10-20 minute masaj pe mozaic si apoi bai cu apa rece ca geata
Sauna cu aromo-terapie
  • ghimbir – pentru o relaxare mai profunda a muschilor pe langa celelalte efecte cuoscute asupra sistemului respirator
  • eucalipt – pentru sistemul respirator
  • altele – revin poate ulterior cu detalii..
Sauna cu infra rosii

o sauna uscata, lemn, incalzire electrica, maxim 65*C

Sauna intersectand practici din Yoga

Yamas
Ahimsa

Este vreun nivel la care solicitarea corp-minte a saunei se transforma in ceva violent cu expresie interioara sau exterioara (sunt violent cu cei din jur)

Satya

Sunt sincer cu mine? Recunosc intetia pentru care ma aflu in sauna?

Asteya

Sunt dorinte? Sunt Intentii?

Brahmacharya

Ma delectez si abuzez de arome, de calmul sau placerea generata de aceastea sau atmosfera este una terapeurica?

Aparigraha

Cat spatiu ocup in sauna?

Niyama
Saucha

Am facut dusul dinainte de sauna?

Santosha

Ma bucur de sauna sau ma gandesc cum ar fi mai pe placul meu?

Tapas

Fac exces de resurse prin supra-expunerea in sauna?

Swadhyaya

Sunt eficient cu timpul (ma auto-studiez)?

Ishwara Pranidhana

Ma predau, ma relaxez in totalitate sau ma lupt psihic cu unele conditii?

Asana
  • Unele mici posturi ar putea fi imbunatatile, in special cele care se leaga putin de libertatea de expresie a unor incheieturi (tesuturi conjuctive).
  • Poate chiar practicarea serilor pawanmuktasana 1 & 2
Pranayama
  • Apare automat o observatie asupra respiratie care de obicei are ca efect reducerea rimtului prin extinderea momentelor
  • Nu se practica retentie – in respect cu dilatarea venelor capilare, presiune, etc.
  • Se aminteste despre prezenta ionilor negativi (generati in momentul vaporilor de aer)
Pratyahara
  • Sunt simturile mai introvertite? Sau explorez?
Dharma
  • Sunt focalizat pe absorbirea si intelegerea mediului? sau ma bucur de confort pentru a sari sau pluti cu gandul aievea?

Kriya

  • Imi curat corpul sau devine mai nociv (toxicitate sau aciditate)?

Sauna – cand, cum, cat?

Sunt observat deseori intrat la sauna cateva minute inainte de clasa de yoga, poate cateva minute si dupa practica yoga. Acum acasa nu am sauna ca sa pot vorbi despre o interactiunea cu practica mea personala, asa ca o sa descriu putin din cele publice.

Inainte clasei de Yoga

Dimineata

sunt multe carti care recomanda un dus rece inainte practii de dimineata, sau udarea cu un burete si apa rece a intregii suprafete a corpului, atat pentru efectul asupra sistemului nervos cat si asupra porilor pielii. Respectiv nu doar ceea ce se intampla in sauna e important ci si comportamentul de dupa, daca ies afara sa interactionez cu aerul rece, sau daca ultimul dus este unul rece.

Seara

prin interactiunea cu un mediu care stimuleaza la controlul miscarilor, senzorialului, gandurolor pe deoparte reusesti sa stabilezi o liniste a fluctuatilor inainte de clasa, iar o mica incalzire a incheieturilor si muschilor poate destine din tensiunile instalate peste zi..

Dupa clasa de Yoga

Vorbim despre faptul ca practica asana poate sa genereze un foc interior, inclusiv sa ridice temperatura interna a corpului, facand sensibile organele la orice schimbare brusca de temperatura – motiv pentru care consumul de apa ulterior practicii se face minim dupa 15min (unele carti recomandand chair si 1h) sau daca este neaparat nevoie de o hidratare atunci sa se tina fiecare inghititura in caviatea bucala pana ajunge la temperatura corpului (alte persoane stabilind o intentie pentru fiecare inghititura sau intonand un intern AUM), de asemenea nici mancatul dupa ora de yoga nu este recomandat, nici dusul imediat (ca sa nu mai vorbim de timp, unele carti amintesc ca sudoarea dupa practica yoga trebuie sa fie partial reabsorbita in corp si apoi urmeaza curatarea lui. Bun deci corpul se incalzeste in interior mai mult decat in exterior dupa o practica asana si atunci prin sauna am putea aduce corpul la aceiasi temperatura, expunandu-l mai putin la ce putea aduce interactiunea cu aceste diferente.

Apoi mai putem adauga si din beneficile sau provocarile amintite mai sus.

Cum este pentru tine sauna in raport cu yoga?

Ca batranii in noul an?

cand fac apel la cuvantul batran, nu ma gandesc la varsta cat ma gandesc la intelepciune..

deseori auzim cuvintelea astea “ca bantranii”.. dar oare la ce se refera aceasta asociere? In confortul unei saune uscate, in care temperatura si linistea domnesc, te mai intalnesti cu tot felul de discutii, experiente.. si daca nu.. cineva va face apel ca facem si noi “ca batranii”..

oare avem nevoie de o viata ca sa reusim sa apreciem ceea ce vad “batranii”?

Sanatatea

atat individuala cat si a apropiatilor.. De cate ori ne-au dus “batranii” la mare cand eram mici, la bai cu namol, la tot felul de terapii? Sau ne-au oferit mai degraba un dulce gatit de ei decat din magazine? Odihna de miaza-zi, plimbarile prin natura, …

Comunitatea

spre exemplu cea familiala.. chemandu-ne atat pe noi cat si pe verisorii nostri, pe apropiatii nostri sa petrecem cat mai mult timp impreuna, unind relatile de sange cu experiente, cu emotii.

Simturile

cum ar fi cultivarea celor senzoriale spre o latura mai artistica.. Ca era vorba de a invata poezii sau cantecele pentru ei, sau ne duceau ei la teatrul cu papusi sau concerte mai complexe. In unele cazuri poate fiind cei care patronau vreo latura artistica sustinant financiar lectile, pregatirile sau instrumentele necesare.. sau poate doar gateam una alta cu ei impreuna..


Si bineinteles ar mai fi si altele, precum munca, disciplina, pastrarea unor traditii, lucruri pe care care in perioada de crestere le consideram destul de neinteresante sau inapoiate..

Hai sa ascultam mai mult de la cei care pasesc pe un drum inaintea noastra, ca sunt parintii, bunicii sau prietenii nostri.. utilizand energia doar pentru a repeta greseli nu e cel mai intelept lucru..

Batranii, inteleptii, sunt cei care dupa ce-si recunosc limitarile gasesc cea mai eficienta forma de a experimenta si continua viata.

Dharana

inseamna concentrarea gandului intr-un singur punct. Intelegerea universului si a legilor care-l guverneaza. Eliberandu-ne de limitari, cunoscand si dominand acestea, reusim sa regasim energiile cu care sa pasim pe drumuri mai sanatoase..

 

 

clase de Yoga din Cluj pana de sarbatori (2015)

In apropierea imediata

13 Dec -> Duminica 10:00 -> Ne vom intalni pentru 90min de Yoga Intro in care tehnicile propuse sunt prezetate cu intentia de de a le intelege, invata, prelua in practica personala

15 Dec -> Marti 20:30 -> Clasa de seara pentru a va re-echilibra si activa sistemul para-simpatic pentru toate beneficile lui, in special un somn, o recuperare calitativa

14->17 + 21->24 -> Orele de la 7:00 dimineata sunt  un dar din drag, mai ales pentru cei care vor sa-si castige controlul asupra energiilor viatale (pranayama), oferind un boost si o focalizare specifica pe toata durata zilei – musai insa scrierea pe meetup

Speciale

20 Dec -> Incepenad cu orele 08:30 – Yoga 210 min – respectiv o clasa completa, densa in tehnici si explicatii. Perceptia si trecerea timpului va fi atat de placuta incat multi participanti raman surprinsi cand se termina clasa :)

22 Dec -> Inchei clasele oficiale de yoga din 2015 printr-o clasa gratuita de Yin Yoga 20:30 extinsa in 75min iar apoi cu o sesiune de Trataka

si ne vom revedea in Cluj cel mai probabil din 5 Ianuarie 😉

hari om tat sat.. namaste!

Exista meditatie in miscare?!

cu cat ceva este mai popular cu atat ajunge sa fie mai necunoscut, spre exemplu multi cunoastem informatii despre anumiti artisti, insa fac acestea parte din viata lor sau sunt doar o masca comunicata de agentii si intrumentele in miscare ce intretin imaginea lor? E important mai ales in yoga sa ne intrebam de unde vine sursa informatilor, inainte sa fim dispusi sa le impartasim mai departe.. pentru ca ceea ce poate observa mai nou este o preluare de articole in intregime decat re-iterearea aceleiasi teme din surse sau persoane diferite..

Yoga pe cat este de populara pe atat este de necuoscuta.. la fel a ajuns si cuvantul Meditatie.

in acest caz face sens inainte de orice sa amintim putin despre originea si istoria cuvantului Meditatie.

Una dintre cartile cele mai vechi care ne introduce conceptul de meditatie este Bhagavad-Gita, ce isi dedica intregul capitol 6 pe acest subiect (Dhyana), iar cel mai cunoscut pasaj este probabil legat de versul 13:

samam kaayashirogreevam dhaarayannachalam sthiraha |
samprekshya naasikaagram svam dishashchaanavalokayan || 13 ||

samam = straight | kaaya = trunk | shiraha = head | greevam = neck | dhaarayan = holding | achalam = firm | sthiraha = steady | samprekshya = observing  | naasikaagram = point of the nose | svam = your | dishaha = all directions | cha = and | anavalokayan = not looking

Pastreaza corpul, capul si gatul drepte erecte (drepte vertical), nemiscate si stabile – cu “privirea” fixata observand “varful nasului”, fara a te uita in jur.

Ce alte indicatii suna cunoscute cu prima parte a acestui vers? Ce este o postura stabila, ferma si confortabila altceva decat asana? Cum aminteam si in alte momente, traducerea acceptata initial a cuvantului asana a fost postura meditativa, drept confirmare cand vorbim in mod traditional despre asana amintim ca 60% din posturi sunt meditative (sau pro-meditative), 20% relaxante, 10% echilibru si 10% altele. 

mai este metionata meditatia si in cantarile vedice, de unde amintim si de Meditatia Vedica (Vedic Meditation) care este considerata o practica a carei spiritualitate nu implica detasarea de societate, sau vreo alta forma monastica ci a fost dezvoltata acum aprox. 5000 ani pentru un acces larg, persoanelor intretinatoare de casa (respectiv celora ce sustinea familia, casa si nu puteau sa se dedice exclusiv vreunui drum spiritual).

Meditatia vedica este o tehnica simpla, se practica pentru 20 de minute atat dimineata cat si seara in timp ce se sta confortabil cu spatele sprijinit (drept) si ochii inchisi.

vreau doar sa subliniez si aici nu doar actiunea – sta confortabil cu spatele sprijinit (drept) – respectiv o ajustare, o supported-asana cat si prezenta ochilor inchisi care impreuna cu momentele zilei face trimitere catre oportunitati in care pratyahara (controlul simturilor) se poate implini natural.

daca ne uitam la un alt text, Vigyan Bhairav Tantra, unde sunt prezentate 112 tehnici de meditatie si auto-centrare vom gasi de asemenea mentiuni de genu:

  • Seated on a soft seat, by means of one buttock, with the hands and legs relaxed, at this time the mind becomes full of transcendence.”
  • Sitting in a correct posture and curving the arms and hands into a circle, fix the gaze inside this space. The mind becomes peaceful by this laya.”
  • “While sitting or lying down, one should think of one’s own body as being supportless (suspended in space). Then, in a moment (the samskaras or thought constructs) of the mind being reduced, it ceases to be a reservoir (of old mental dispositions).”

este amintita insa si o urmatoarea tehnica:  “O Goddess, as a result of slowly swinging or rocking the body, one attains a tranquil state of mind and floats into the
stream of divine consciousness.” – pe care o pot mai degraba include in tehnici de auto-centrare, dar daca cineva vrea sa o vada meditativa subliniez ca acest vers vine in continuarea unora care vorbesc de o postura de baza in sezut, de unde si libertatea de miscare este mica – clatinand usor corpul.

Ce este meditatia?

in yoga meditatia este un fruct.. este o manifestare ce apartine anatar-yoga (sa zicem partilor interioare yoga), o forma de concentrare, de prezenta fara obiect – dar care isi poate avea ca pornire o concentrare pe vreun obiect. Ca sa fie posibila concentrarea / contemplarea pe vreun obiect se intelege controlarea singurului simt intern, sau singurul navigator intern (gandul) ce necesita capacitatea de a controla restul simtilor (pratyahara), controlul energiei vitale (pranayama), controlul sau stabilitatea intr-o postura confortabila si stabila (asana) s.a.m.d.

sunt insa ramuri care vorbesc despre practicarea meditatiei, nu neaparat vazand-o altfel decat un fruct, insa focalizandu-se mai mult pe ceea ce o precede lasa o zona confuza de a identifica procesele, actiunea cu insasi rezultatul.

actiunile care preced meditatia, indiferent de sursa se impart in doua categorii:

  • concentratie (focailizarea sau dirijarea antentiei, prezentei spre ceva) sau
  • contemplatie (implicarea unor forme de imaginatie, vizualizari, evocatii, memorie)

insa atentie, avand in vedere dorinta aprinsa a unor persoane de a obtine meditatia, implicarea contemplatiei este vazuta destul de periculoasa (repet, poate diferi de la persoana la alta) pentru momentele in care totul se poate transforma in proiectii si false perceptii.

Din respect pentru intelegerea personala asupra meditatiei cat si pentru siguranta persoanelor cu care interactionez am fost mereu limitat in cuvinte in directia meditatiei si mai mult decat limitat in coordonarea unor tehnici ce ar putea provoca momente spontane de meditatie in grup. Am vorbit insa despre Drumul spre Meditatie, din care am sa re-amintesc pe scurt in cele ce urmeaza.

Erau mai multe intrebari expuse la acea conferinta, spre ex: De ce meditam? Cine poate sa mediteze? Cum meditam? Durata meditatiei? insa aici voi reaminti doar doar:

Ce este rugaciunea?

indiferent de religie sau drum spiritual consensul conceptual asupra descrierii rugaciunii este o forma de comunicare cu Divinitatea.

Cand vorbim de Yoga (uniune) si meditatie.. reducem pragul simbolistic al comunicarii.. lasand nu doar observabila ci constientizand prezenta Divinitatii in noi, fiind Una si Aceiasi. Oricat de scurt este momentul, aceasta este experienta indiscutabila dupa care alearga la un mai mult, mai des pana cand ajunge continua (Samadhi).

Respectiv rugaciunea ramane cel mult o intentie pentru meditatie. Sau daca rugaciunea ar fi suficienta nu s-ar retrage atati indivizi monastici sau nu in pesteri sau locuri in care sa se intalneasca cu Divinitatea, sau sa lase Diviniteatea sa se intalneasca cu ei.

Necesarul

ceea ce nu poate a nu fi..

“This yoga is not possible, O Arjuna, For the one who eats too much, Or who does not eat at all;  Who sleeps too much, Or who keeps awake.” B.G. – VI – 16

“But, for the one who is moderate in eating, recreation, working, sleeping, and
waking, This yoga destroys sorrow.”

Postura

The yogi should sit on a firm seat
That is neither too high nor too low,
Covered with sacred Kusha grass,
A deerskin, and a cloth,
One over the other, in a clean spot.
B.G. – VI – 11

  • coloana perpenticulara cu solul
  • confortabila (pentru a se mentine o perioada intinsa de timp)
  • stabila
Respiratia

se pregateste cu:

  • Anulom Vilom (Alternate Nostril Breathing)
  • Brahmari (Buzzing Bee)
Kriya

corpul se mai poate purifica pentru respiratie si meditatie si prin:

  • Nadi Shodana, Nadi Shuddhi
  • Kapal Bhati
  • Bastrika

sau chiar initial tehnicilor pranayamice prin Jala Neti.

Perceptile

“Sitting and concentrating the mind
On a single object,
Controlling the thoughts
And the activities of the senses,
Let the yogi practice meditation for self-purification.”

B.G. – VI – 12

  • Locul
  • Alimentatia (cel putin 2-3 ore de la ultima masa)
  • Momentul zilei (de preferat dimineata devreme sau seara)

Exista meditatie in miscare?!

avand in vedere originea termenului meditatie cat si mentiunile descrie in legatura cu pregatirea sau practicarea acesteia, ca vorbim de yoga, vipassana, meditatia vedica sau alte forme de meditatie dezvoltate din acestea – este foarte greu petru cineva sa aiba o meditatie in miscare, in cel mai bun caz acesta este intr-o continua si neintrerupta meditatie.. 

altfel zis orice forma de concentrare, contemplatie sau focalizare care presupune un corp in miscare nu duce sau nu este meditatie decat daca a pre-existat si continuat inaintea ei..

Reducerea fluctuatilor mentale e yoga.

Daca meditatia presupune intr-un final pastrarea unei stari de concentrare, prezenta si in lipsa obiectului initial, aceasta s-ar putea traduce prin reducerea din ce in ce mai mare pana la totala a oscilatilor mintii.. respectiv fructul meditatiei e yoga.


 

P.S: as fi pus o poza cu meditatie in articol, dar nu am gasit vreuna..